La donació de sang ha encetat la 7a edició de la competició de penyes de Montornès
La donació de sang ha estat la primera prova de les penyes de Montornès, els Pere Anton i els Bartomeus. El rebombori de les penyes fa que les donacions incrementin en una campanya, en què el punt solidari es converteix en un repte comú.
Enguany és la setena edició de la competició de penyes i la cinquena vegada que l’Associació Cultural Palau Dalmanla fa de jurat. D’aquesta manera, l’entitat ha estat present en la prova perquè tothom qui ha donat escollís a quina penya li entregava el seu vot.
El fet que les penyes col·laborin i incloguin les donacions en la programació de la Festa Major dona a conèixer les penyes i promou la tasca del Banc de Sang i Teixits. A més, en aquesta campanya, arran de la previsió de donants que s’espera en el segon torn, l’horari de la tarda s’ha ampliat de quatre a nou del vespre.
Les campanyes del Banc de Sang i Teixits a les festes majors celebren el seu vintè aniversari aquest any. La iniciativa va començar a Mollet i vista la rebuda va continuar expandint-se a altres municipis de la comarca. Aquestes campanyes s’han tornat imprescindibles perquè són a finals d’estiu i ajuden a remuntar la baixada de les reserves.
Com és habitual en totes les campanyes, també s’informa de la donació de medul·la òssia per qui vulgui inscriure’s al Registre de Donants de Medul·la Òssia de la Fundació Josep Carreras contra la Leucèmia. La donació de medul·la és una necessitat creixent, ja que només una de cada quatre persones té un donant familiar compatible.

